KRÍZOVÝ PLÁN Betánia Senec n.o na stiahnutie
Vypracovali: Mgr. Jana Šuranová – riaditeľka
Daniela Olivares – vedúca nepretržitej prevádzky
Karanténne opatrenia (t.j uzatvorenie prevádzky) sa bude realizovať
- V prípade pozitívneho testovania u zamestnanca, ktorý prichádzal do styku s klientmi
- V prípade pozitívneho testovania klientov
- Preventívne – v prípade výskytu príznakov u klientov, ktoré môžu byť identické s príznakmi ochorenia COVID – 19
Príprava na zaistenie prevádzky v prípade karantény na obdobie 14 dní .
Vo prípadoch, ktoré sú vyššie uvádzané:
- Riaditeľka okamžite informuje :
RÚVZ Bratislava – t.č. 0917 426 075 BSK – Lekár samosprávneho kraja +421 2 4826 4902, Mobil: +421 910 788 599
Odbor sociálnych vecí +421 2 4826 4208
Odoslanie menného zoznamu zamestnancov, ktorí súhlasili a zotrvajú v karanténne.
- V súčinnosti s vyššie uvedenými inštitúciami sa zabezpečí testovanie klientov a zamestnancov. Do tej doby PREVENTÍVNE uzatvorenie celej prevádzky aj so službukonajúcim personálom.
- Do výsledkov testovania – dôkladne sledovanie zdravotného stavu – meranie telesnej teploty bezdotykovým teplomerom 2 x denne
Prvotné príznaky ochorenia:
- horúčka nad 38°C,
- suchý kašel,
- dýchavičnosť,
- nadmerná tvorba hlienu,
- bolesť svalov,
- únava,
- bolesti v krku,
- bolesti hlavy,
- bolesti kĺbov,
- zimnica,
- výtok z nosa,
Pri vyššie uvedených príznakoch u klienta, ( aj keď sa môže jednať len o virózu – do výsledkov testovania) zaobchádzať s nim ako s pacientom infikovaným COVID -19.
Aj v takomto prípade kontaktovať vyššie uvedené inštitúcie a obvodného lekára
( Menný zoznam obvodných lekárov je v kancelárii riaditeľky v prípade potreby okamžite k dispozícii)
POTVRDENIE NÁKAZY:
PRIESTORY URČENÉ PRE POBYT INFIKOVANYCH KLIENTOV – KARANTÉNA
Pre účely zabezpečenia striktného oddelenia zdravých a infikovaných klientov sa využijú priestory penziónu, ktorý je situovaný v areály zariadenia
Počet izieb: 6 dvojlôžkových
Pre klientov : 4 dvojlôžkové izby ( izby č.15,14,13,12)
Pre personál : 2 dvojlôžkové izby ( izby č.11 a 16)
Ďalej k dispozícii pre personál: samostatná kuchynka, malá spoločenská miestnosť
Každá izba má k dispozícii TV a rádio.
Umiestňovať klientov tak, aby mali zabezpečené samostatné WC a sprchu.
Celý penzión slúžiaci ako priestor , kde bude prebiehať karanténa bude uzamknutý, aby sa zamedzilo styku zdravých a infikovaných klientov s náležitým označením „ ZÁKAZ VSTUPU“
Požiadavky na personál vykonávajúci dohlad nad infikovanými klientmi:
- vstup do izieb klientov v ochrannom oblečení, s okuliarmi ( štítom), rúškom, rukaviciach, návlekom na nohy
- pri podávaní stravy využiť výhradne jednorazový riad
- po použití jednorazového riadu likvidácia do odpadkových vriec so zaťahovacím uzáverom,
- dezinfikovanie kľučiek, toaliet, sprchových kútov po každom použití klientom
- dezinfikovanie vnútorných priestorov klienta 2 x denne
- výmena prádla podľa uváženia a nutnosti
- odpadkové vrecia so zaťahovacím uzáverom, ako aj prádlo určené k vypratiu ( takisto vo vreciach na to určených) sa bude zhromažďovať na určenom mieste. Vrecia sa budú vkladať do uzatvárateľnej nádoby
- určený pracovník je zodpovedný za to, že takéto vrecia sa nedostanú do kontaktu s iným pracovníkom, alebo klientom. ( nutnosť pri manipulácii použiť ochranné pomôcky ako rukavice, rúška, okuliare)
- využívanie germicídneho žiariča 1 x denne v izbách klientov
- sledovanie a monitorovanie zdravotného stavu – vykonávať zápisy
- denné vyhodnocovanie situácie,
- denné informovanie riaditeľky
- na základe dohody podávanie informácii na RÚVZ, BSK a aj zriaďovateľovi (CB) – riaditeľka
V dostatočnom množstve a pripravené k okamžitému použitiu:
- Ochranné pomôcky ( ochranné oblečenie, okuliare, štíty, rukavice, návleky, rúška).
- Základný zdravotnícky materiál spolu so základnými liekmi na teplotu a bolesť
- Jednorazový riad ( taniere, poháre, príbory) a odpadkové vrecia so zaťahovacím uzáverom
- Dezinfekčné prostriedky, hygienické potreby
- Posteľné prádlo, uteráky
Určení zamestnanci, ktorí budú v karanténe majú zoznam vlastného vybavenia: napr. hygienických potrieb, liekov, dostatočného množstva šatstva, PC a iné podľa vlastného uváženia
Informovanie rodinných príslušníkov a ďalej zabezpečiť telefonický kontakt s nimi ( pripravený zoznam kontaktov)
Klientov zrozumiteľnou formou informovať o vzniknutej situácii – bez paniky. Upokojovať ich a vysvetliť im nutnosť premiestnenia do iného prostredia – do karantény..
V prípade potreby pre klientov a zamestnancov sú zabezpečené telefonické konzultácie s externou psychologičkou .
Kontakt pracovníkov v karanténe s pracovníkmi mimo karantény bude zabezpečený telefonicky
Myslieť na vlastný dostatočný oddych a relax.
Stravovanie:
- Zabezpečené celodenné stravovanie z centrálnej kuchyne
- výdaj pripravenej stravy bude zabezpečený v jednorazovom riade, ten bude pripravený na stolíku pred vchodom do KARANTÉNNEJ ZÓNY ( penziónu).
- Pracovník z prevádzky mimo karantény zabezpečí, aby bolo jedlo prebrané iba pracovníkom z karanténnej zóny.
V prípade úmrtia – informovanie RÚVZ, na základe ich usmernenia aj pohrebnú službu
( t.č. v prílohe )
PREVÁDZKA MIMO KARANTÉNY
PRIESTORY NA ODDYCH pre zamestnancov a prespatie:
- inšpekčná miestnosť – 1x
- kancelária – 2x
- seminárna miestnosť 2x ( premiestnenie 2 sedačiek z penziónu)
- zabezpečené lôžkoviny pre všetkých zamestnancov
Určení zamestnanci, ktorí budú pracovať mimo karantény majú zoznam vlastného vybavenia: napr. hygienických potrieb, liekov, dostatočného množstva šatstva, PC a iné podľa vlastného uváženia
Príprava stravy: pracovníčka z prevádzky
Zabezpečená dostatočná zásoba:
- finančných prostriedkov v pokladni zariadenia
- základných liekov,
- zdravotníckeho materiálu
- dostatok liekov, ktoré sú indikované odbornými lekármi (pre klientov)
- dezinfekčných prostriedkov,
- hygienických potrieb
- čistiacich potrieb a odpadkových vriec so zaťahovacím uzáverom
- potravinových zásob
Dohľad nad :
- dôslednou kontrolou umývania rúk klientov – využívanie mydla a dezinfekčného prostriedku
- používanie jednorázových uterákov
- využívanie germicídneho žiariča 1 x denne v izbách klientov a spoločných priestoroch
- dôkladná dezinfekcia všetkých podláh, plôch, sanity
Sledovanie a monitorovanie zdravotného stavu – vykonávať zápisy ( denné meranie teploty bezkontaktným teplomerom)
Denné vyhodnocovanie situácie
Klientov zrozumiteľnou formou informovať o vzniknutej situácie – bez paniky. Upokojovať ich.
V prípade potreby pre klientov a zamestnancov sú zabezpečené telefonické konzultácie s externou psychologičkou.
Myslieť na vlastný dostatočný oddych a relax.
Využívať vonkajšie priestory v čo najvyššej miere.
Súčasťou Krízového plánu Betánie Senec n.o sú prílohy:
- Menný zoznam zamestnancov
- Rozdelenie zamestnancov na jednotlivé prevádzky
- Menný zoznam zamestnancov ( s tel.č.), zabezpečujúci nevyhnutné nákupy
- Telefónny zoznam: ) s kontaktmi na rodinných príslušníkov klientov
B.) s kontaktmi na lekárov, inštitúcie, psychologičku